BELASTINGEN, VERKEER & BUREAUCRATIE

Utrecht geen spilzieke gemeente

In Utrecht wordt veel belastinggeld van de hardwerkende inwoners over de balk gesmeten. Tientallen miljoenen euro’s verdwijnen in de bodemloze putten van allerlei subsidieclubs en linkse hobby’s. Wij willen minder en gemotiveerde ambtenaren die voor de inwoners klaar staan. De stad moet goed bereikbaar zijn en blijven voor fietsers en automobilisten.

Daarom willen wij:

• een einde aan geld naar (multiculturele) droomprojecten
  • drastische verlaging van kunst- en cultuursubsidies waarvoor geen enkel draagvlak is
  • investeren in behoud van ons cultureel erfgoed
  • geen ontwikkelingshulp van ons belastinggeld, ook niet via projecten of subsidies
  • verlaging van de OZB met 50 %. Geen verhoging van gemeentelijke belastingen en afschaffen van honden- en toeristenbelasting
  • geen stadsboulevards en stoppen milieuzones . P&R’s beter benutten en daar waar nodig aanleggen
  • extra aandacht voor verkeersknelpunten, betere verkeersdoorstroming en groene golven. Geen wegen meer opknippen zoals op de Croeselaan. Geen automobilisten pesten.
  • een verdiepte aanleg van de Noordelijke Randweg Utrecht in Overvecht
  • parkeertarieven bevriezen, geen uitbreiding betaald parkeren en voor bewoners gratis vergunningen
  • parkeernormen overal hard afdwingen voor fatsoenlijke parkeervoorzieningen.
  • het verminderen van het aantal (beleids-)ambtenaren en het tegengaan van dure inhuurkrachten
  • geen (proef met een) basisinkomen, met of zonder sollicitatieplicht. Ook geen andere uitzonderingsposities voor specifieke doelgroepen.

ZORGEN IN UTREG?

NEEM CONTACT OP MET ONZE